Helg igen...

Ja, då var det helg igen, veckorna går fort, och det är rätt skönt, kanske våren kan komma snart, igår kom det till och med lite snö (eller var det aska?). Ja, nån vidare vår är det i alla fall inte, det ligger runt 5 grader om man har tur. Idag blåser det och är mulet. Men vi ska på bio ikväll så det gör inte så mycket. Imorgon ska vi börja riva i vardagsrummet, det ska plockas ut möbler och sånt,
sen ska det tejpas och täckas där vi inte ska ha ny färg.
Sen får man äntligen komma igång och slipa, spacka, måla, osv...
Ska bli kul och få se resultatet.

Vi hade finbesök i torsdags, Nora & Lena var förbi på kvällen, (Nicke var och fixa bilen). Då fick jag utmärkt tillfälle att testa min nya blixt, SJUKT nöjd! Det är en lite billigare blixt av märket "Dörr" (nåt tyskt, tror jag). Modellen heter DAF-42, den har allt en dyrare Canon-blixt har. Och så långt som jag har har kommit så är den grym, allt är ju bättre in än den inbyggda och den här är perfekt när man ska lära sig att fota med blixt. En annan sak
som var bra är att den kan fungera som slavblixt till den inbygda. En liten bonus.






Kommentarer
Postat av: Sara

Mysig bild på lilla fröken! Och vad ska det bli för färg i vardagsrummet? Vi ska måla om i arbetsrummet är det tänkt, så vi kan flytta in sovrummet där..

2010-04-18 @ 19:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0