Våren på väg!

Nu är våren på G, det ligger över nollan på nätterna och när solen är framme så värmer den ordentligt, all snö som inte ligger i högar är borta och dem har börjat sopa gatorna.
I går så la jag på sommardäcken och är inte det ett vårtecken så säg! Äntligen kan man köra bilen som den skall köras...
Medan Nilla var på jobbet i lördags så fixade jag på balkongen, det är ju en sån tråkig kall betong platta som inte alls är någe rolig att gå barfota på.
Det har legat en sån "balkongmatta" eller vad dem heter, grå äcklig historia som luktar blöt hund eller nåt. Jag rev bort allt sånt och annat som vi förvarat på balkongen under vintern och åkte ner på byggmax, inhandlade lite virke för ett par hundra, lånade deras sågbänk i typ 30min och sen hem för att se om det passade. Och det gjorde det! Blev ganska nöjd med resultatet. Blir lite som en ny balkong.
Nu ska vi bara se om vi kan hitta nåt sånt "balkongtyg" som man kan hänga på insidan av räcket för att få det lite mysigare. (Väggarna kommer att målas av föreningen om det blir som de vill) 

Nu ser vi fram emot påsken då Sara och Fredrik ska komma och bo hos oss och sen ska jag o Nilla ut till Fårö på söndag, då Mia, Roger och barnen kommer ner.


Före                                                                 Efter

Kommentarer
Postat av: Sara

Stiligt jobbat med balkonggolvet - det gör verkligen skillnad med den lilla detaljen :) Här var vi lata och köpte färdig trall på plantagen...

2010-03-30 @ 08:00:13
Postat av: Kerstin/mamma

Väldigt fint Zeus, hoppas ni får njuta mycket där nu. Glad Påsk till er! Kram svärmis/mamma

2010-04-01 @ 11:06:42
Postat av: mormor

Det blev jättefint. Lite enkla möbler och blommor så småningom. Pelargoner jag bidra med ...

2010-04-01 @ 13:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0